Saturday, February 5, 2011

Permata yang kalian sia-siakan..

Tidak seharusnya kalian melayan DIA sebegitu.. Dia juga mmpunyai hati & perasaan yg prlu dijaga.. Usah anggap nombor yg ada pada usia kalian, kalian boleh seenaknya menyakiti hati si dia.. 

Dia org yg paling bermakna dalam hidupku.. Bila kalian menyakitkan hatinya, hati ini turut bersedih.. Hati ini turut terluka.. Maafkan daku.. Aku tidak pernah menginginkan perasaan negatif ini pada kalian..

Tetapi kalian tidak pernah mengerti walau sekali cuma.. Kalian terlalu memilih kasih.. Kasih yg seharusnya si dia dapatkan, mengapa tidak diberi? Mengapa kalian tidak memberi kasih sayang dan perhatian yg sewajarnya?

Tidak pernah kah kalian terfikir.. Hati si dia yg kerap kali terluka atas perbuatan dan kata-kata nista yg kalian keluarkan? Kalian bertindak seolah-olah si dia tidak mempunyai hati nurani? Pasti kalian tidak pernah terfikir betapa terlukanya hati si dia kan? 

Luka itu sudah lama kalian cipta dihatinya.. Pada permulaannya, daku hanya memberi pendapat bahawa si dia yg terlalu terasa.. Tetapi apabila lama kelamaan dia menceritakan "kebaikkan" yg kalian lakukan.. Aku mula terfikir.. Mungkin kalian tidak sedar permata yg kalian sia-siakan selama ini..

Teruskan lah menyanjung dan menyayangi si kaca yg pndai menarik perhatian kalian.. Apabila kalian HILANG permata ini suatu hari nanti.. Baru kalian sedar betapa bererti dan eloknya sebuah permata yg kalian sia-siakan sekarang..

Wahai permata ku sayang, jangan risau.. Aku dan keluargaku tetap ada untukmu.. Aku lebih menyayangimu berjuta-juta kali ganda dari mereka.. Hapus air matamu, sayang.. Jangan bersedih lagi.. Aku sentiasa ada disisimu.. 

Biarkan mereka.. Satu hari nanti, setelah aku benar-benar menjadi hak milikmu yg kekal abadi.. Akan ku berikan kau sebuah keluarga yg sangat menyayangimu dan bisa membuat hatimu bahagia.. 

Permata ku sayang, maafkan daku.. Aku tidak menginginkan perasaan negatif ini.. Tetapi ia hadir kerana perbuatan mereka yg menyakitimu.. Aku teramat menyayangimu.. Hati ini tidak akan pernah rela jika melihat mereka menyakitimu..

Teruskan bersabar, sayang.. Hari yg kita nantikan pasti tiba.. Dihari itu akan ku layan kau bak raja di istananya.. Tidak akan kubiarkan setitis pun air matamu jatuh angkara mereka..