Saturday, January 29, 2011

Lepas diceramahkan..

hari ni aku diceramahkan.. ha.. drpd sp? drpd org-org PMC.. PMC stands for Pusat Latihan Memandu Cermat.. PMC ni kat area-area beserah.. actly aku cnfius nx amik lesen kat ne.. mula-mula igt nx amik kat ELITE tmpt mak and kakak ipar aku amik.. tapi kat ELITE  tu dy x ley amik aku kat umah atas sebab jarak yg jauh.. so terpaksa la pilih PMC.

msuk PMC ni pun under kawan ibu Mr. Sayang.. Cik Ida name org yg akn ajar aku nnt.. ibu kate dia ajar ok.. x de marah-marah or what so ever.. harapnyer cam tu la kan.. hurm.. biase la.. i kn x biase di marah-marah.. so x nx la blaja ngn org yg pemarah..

tadi dtg PMC kol 8.00 pagi.. daftar apa sume.. start ceramahnyer dlm kol 10.00 jgk la kot.. hurm.. dgr crmh, biasela kan.. ngantuk siall.. hahaha.. tapi ok la kot.. penceramah dia ok la.. suke ceramah smbl wat lawak.. kdg-kdg buat lawak x mnjd.. so dia bt lawak, dia gelak sorg-sorg.. sian kot.. huhuhu.. mula-mula waktu sesi pagi penceramah cina.. nama dia Chong.. then rehat kol 1.. masuk balik kol 2.. sesi petang plak pncrmh melayu.. nmenyer Raub..

mula-mula nx gi ceramah ni aku berdebar jgk.. ye la.. nnt nx kawan ngn sp kn? skli aku jumpe budak kelas aku waktu form 5.. suzy namenyer.. tapi dia ngek! dengar ceramah tapi x bwk i/c.. teacher driving school dia tu gi rumah nx tlg amikkn i/c yg tertinggal tu.. tapi x jupe.. dia ckp dia pn lupa dia letak kt ne.. gilo betol.. aku tgh smngt-smngt ada kawan, teros cuak balik..

suzy kena delay la sbb x de i/c mne bley dgr ceramah.. so dia pun balik.. tak lama lepas suzy balik tu.. ada sorg kakak duduk sebelah aku.. nama kakak tu ika.. umur dia 21 tahun.. guess what? kakak ni da kawen.. dia tnya aku umur brpe then dia ckp " akak waktu umur adik ni da jd wife org da".. terkejut kejap aku.. gila awal dia kawen kn.. da lame-lame borak.. aku tanya la dia anak dia umur berapa.. dia kata anak dia umur 2 tahun.. so korg jgn pikir bukan-bukan eyh.. hahaha..

so conclusion nya ialah ok la ceramah tu.. lepas ni kena study buku undang-undang pulak.. sebab nnt nx amik statik.. statik tu cam exam la.. kalau pass baru bley bt lesen.. kalau x, ulang la smpai pass..ok lah.. mlm nnt ada dating ngn family Mr Sayang plak.. dyorg ajak gi tengok wayang citer khurafat kot.. OMG! aku da 2 kli tgh cite tu.. kali ni nx tgk lgi? hurm.. pecah rekod la aku tgh 1 cerita smpai 3 kli..