Friday, January 7, 2011

Remote aircondku kau bawa pergi..

Good morning Mr. Blog.. 

Semalam aku tido pukul 5 pagi lebih like usual.. But pagi ni pukul 8 aku da bangun.. Gila ah! 3 jam je aku tido.. Aku heran aku boleh bangun seawal ni tanpa rasa ngantuk dah..

Aku rase sebab ni kan hotel yg x berapa best.. I mean apartment la.. Sebab dia lebih kepada apartment.. Hahaha.. Tak lah.. Sebab utama dan kukuh ialah aku susah tidur kat tempat yg aku tak biasa tidur.. Jgn cakap hotel-hotel ni la.. Even aku tido bilik lain kat rumah aku sendiri tu pun aku tak lena tidur + tak selesa..

Semalam kan, kteorg checkin je aku terus amik remote aircond then on aircond bilik aku.. Kat apartment ni ada 2 bilik tapi 1 remote je.. Mak, nenek, aku and aunty aku tido 1 bilik.. Another room, abah and uncle aku duduk..

Time aku mandi rupanya mak gi amik remote aircond then naikkan suhu aircond sbb sejuk katanyer.. Aku pun ok jer la mula-mula.. Bila semua dah tidur aku rase cam panas giler kot.. Aku ingat abah bawak remote aircond dlm bilik dia.. Sekali tadi aku kua bilik tengok remote aircond ada atas meja makan kat luar..

Ceyh, kalau aku tahu kat luar.. Awal-awal aku gi amik turunkan suhu balik supaya sejuk.. Ni aku dok la menahan panas smpai ke pagi! Hangguk betul aku nih.. Ha, panas ni pun salah 1 sebab lagi melambatkan aku tido semalam.. Aku ni kan cerewet sikit.. Hehehe.. Gua mne bley tido panas-panas ni babe..

Aku amik remote kat luar tu terus sejukkan balik kan.. Korg agak-agak berapa mak aku letak suhu dia? 30 daljah celcius kauuuuu.. Cakap kat aku sekarang.. Panas ke tak panas aku semalam???? 30 tu bukan aircond dah.. Tu dah angin jer.. Haih, macam-macam la mak aku nih..