Wednesday, November 17, 2010

the best years of my life was being part of tok sera..

hari ni hari last skola..perasaan?mesti la sedih..rasa mcm sekejap je masa berlalu..mcm smlm baru masuk form 1..skrg da hari last..hurm..kenapa mesin putar masa doremon x wujud?cm ne ek hari-hari mendatang..lepas ni masing-masing akan menginjak ke alam dewasa..

lepas ni kite x boley jupe hari-hari da..x boley lepak-lepak, gaduh-gaduh, nangis-nangis, tunjuk sapa paling hebat and bla bla bla da..yang pasti aku mesti akan merindui saat-saat berada kat tok sera..kat situ la aku jumpa BFFs..aku jumpa pelbagai ragam kawan..aku rapat ngn ckgu-ckgu..and kat situ jgk tempat berputiknya cintaku..bukan 1 tapi 2.. :)

masih melekat lagi di kotak fikiran..mula-mula pindah tok sera tahun 2008..sebelum tu aku skola kat al-ihsan..x sia-sia keputusan aku nak berpindah..aku langsung x menyesal..klu aku bkn di tok sera mgkn aku x kn rse kebahagiaan mcm skrg..

040108 tu hari kedua skola..hari tu aku masih blur-blur agi..aku igt lagi..hari tu ada subjek sains..so kteowg kne masuk makmal..aku duduk sblh sorg wanita baik ni..nak tahu siapa?ifa namanya..kat dalam makmal sains tu la permulaan aku rapat ngn ifa.. (fa,atie sayang ifa..sorry eyh slme ni klu ad wt silap)..

waktu form 3 tahun 2008 tu jgk la aku dilantik jadi pengawas..baru masuk skola tu, aku dilantik jadi pengawas..alhamdulillah..tahun tu jgk la aku berkenal-kenalan dgn sorg senior yg bernama Muhamad Akif Muhaimin Bin Badarsam..dy llki istimewa yg bertakhta dihati sejak 010808 sampai skrg..antara hikmah aku dilantik jadi pengawas tahun 2008 selain jadi AJK tertinggi badan pengawas  iaitu setiusaha sesi 09/10 ialah disebabkan jawatan pengawas yg kusandang la aku boley menghadiri dinner pengawas..waktu dinner tu la permulaan berputiknya cinta..cinta pandang pertama..

tahun 2008 amik PMR..naik form 4 tahun 2009, aku ditempatkan di kelas 4 Bestari..Bestari means kelas akaun..di sinilah bermulanya suka dan duka yg meninggalkan kesan mendalam di hati..sepatutnya student 4B ramai..tapi ramai yg dpt tawaran ke skola lain so dyowg pun pindah..at the end tinggal 15 org je..

kelas sikit memberi bnyk kelebihan pada kami..ckgu bagi tumpuan lebih..dan yg penting hati kami bersatu..apa-apa sekalipun mesti buat by group..sebenarnya bagi aku, budak-budak kelas ni da mcm adik beradik..kami rapat sgt-sgt..mcm apa yg aku tulis kat post yg lalu la..apa saja aktiviti yg skola anjurkan, kami mesti masuk..mesti ada punya lah wakil..budak-budak kelas aku sume spotting, baek, caring..betul-betul mcm family..saaayg korg!!

tahun 2009 jgk la aku....ehem-ehem..aku membuka hati pada seseorang..dia lelaki yg baik sbnrnya..hati mula terpikat saat terjalinnya persahabatan yg kukuh..waktu ni break kjup dgn Akif..hurm.. hubungan tu x berkekalan..retak di saat aku menduganya..sumenya suda ditentukan..x pe la..ambil je la sebagai pengajaran..kan?x perlu disesali apa yang terjadi..pasti ada hikmah disebalik suratan yg ditentukan..

tahun 2010 pnya story tggu the next entry keyh.. :)